FAQ

VERZENDEN

Leveren jullie wereldwijd?
Ja, wij verzenden naar de meeste landen over de hele wereld.

We bieden verzending naar de volgende bestemmingen:
Argentinië
Australië
België
Brazilië
Chili
Costa Rica
Cyprus
Denemarken
Dominikaanse Republiek
Duitsland
Ecuador
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland Hong Kong
Hongarije
Ierland
Ijsland
India
Israël
Italië
Jamaica
Japan
Letland
Litouwen
Luxemburg
Malta Nederland
Nieuw Zeeland
Noorwegen
Polen
Portugal
Puerto Rico
Schotland
Singapore
Slowakije
Slovenië
Spanje
Taiwan
Thailand
Tsjechië
Turkijë
Uruguay Venezuela
Verenigd Koninkrijk
Verenigde Staten
Zuid-Afrika
Zweden
Zwitserland
Welke verzendopties bieden jullie aan?
Bekijk onze pagina met verzendinformatie om onze verzendopties te bekijken.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Wij beschikken over een systeem waarmee je jouw bestelling kunt traceren en jouw bezorgstatus kunt volgen. Je hebt daarbij jouw bestelnummer en het emailadres dat je gebruikte bij het plaatsen van de bestelling nodig.

Je kunt hier naar onze statuspagina gaan.

BETALING

Hoe kan ik het bedrag zien van mijn aankoop?
Je kunt je aankoopbedrag zien onder de naam "Jewelry Website / MYKA".
Welke betaalmogelijkheden zijn beschikbaar op uw website?
Wij accepteren alle grote credit cards, betaling via bankoverschrijving en betaling via PayPal.
Je kan de complete lijst met betaalmogelijkheden bekijken op onze betaalpagina nadat je op de “Verder met betalen” knop drukt in jouw winkelwagen en je een aantal persoonlijke gegevens invult waaronder je land.
Wat is jullie privacy beleid?
Jouw privacy en het beschermen van jouw gegevens zijn zeer belangrijk voor ons.
Alle informatie die je op onze website invoert, of dat door een “cookie” wordt opgeslagen gedurende jouw bezoek, wordt door MYKA slechts gebruikt om een database van onze bestellingen bij te houden en om jou, desgewenst, op de hoogte te stellen van nieuwe aanbiedingen. In geen enkel geval verkopen, verhuren, verzenden of spelen wij jouw gegevens aan derden door.
Je kan ons volledige beleid en algemene voorwaarden hier nalezen.
Ik heb een promotiecode ontvangen. Hoe kan ik deze gebruiken?
Als je een promotie code hebt gekregen, dan kun je deze toevoegen in het “Promotie Code” vakje aan de onderzijde bij het winkelen en op “Toevoegen” klikken.
Wat moet ik doen als ik een bericht krijg met “Jouw winkelwagen staat nog open”?
Mocht je met een bankoverschrijving hebben betaald, hou er dan rekening mee dat het tot 5 werkdagen kan duren alvorens wij je betaling ontvangen. Om het betalingsproces te versnellen, kun je ons een kopie, scan of een foto van je papieren bankafschrift of een werkelijk screenshot sturen zodat wij dit kunnen doorsturen naar ons betalingskantoor.

RETOUR EN GELD TERUG

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
Je kunt de meeste nieuwe, ongeopende items gekocht bij en ontvangen van MYKA binnen 100 dagen na ontvangst retour doen.

Je kunt onze volledige retour- en annuleringsbeleid hier vinden

BESTELLING PLAATSEN

Hoe plaats ik een bestelling?
Het plaatsen van een bestelling gaat gemakkelijk.
Je kiest het sieraad en schrijft de inscriptie die je wenst.
Selecteer de gewenste kettinglengte en klik op de knop “Toevoegen aan Winkelwagen”.
In de winkelwagen kun je nog een kadoverpakking en een kaartje met een bericht toevoegen.

Klik op de "Verder met betalen of “Betaal met PayPal” knop om je aankoop door te voeren.
Je wordt naar de beveiligde betaalprocedure geleid die je gekozen hebt.
Je krijgt de mogelijkheid om te betalen met je credit card, via bankoverschrijving of via PayPal.

Je kunt ons altijd mailen voor specifieke verzoeken of verdere vragen
Ik heb een speciaal verzoek voor mijn ketting, wat moet ik doen?
Je kunt jouw verzoek toevoegen in het vak “Opmerkingen” onderaan jouw winkelwagen.
Wij zullen ervoor zorgen dat jouw bestelling wordt doorgevoerd met jouw opgegeven verzoek.

Als je niet zeker bent of jouw verzoek is doorgekomen, dan kun je ons steeds contacteren.
Hoe verander ik een bestelling nadat ik deze al geplaatst heb?
Wij beginnen gelijk na onvangst van de betaling van jouw bestelling met het maken van jouw sieraad.

Als je jouw bestelling wilt veranderen, graag onmiddellijk contact met ons opnemen.
Veranderingen die later dan 12 uur na jouw aankoop worden aangevraagd, brengen 30% administratiekosten met zich mee.
Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Zodra je bestelling is ingediend, beginnen we meteen de productie van de artikelen. Vanwege het feit dat elk item uniek en aangepast is, wordt 70% van de oorspronkelijke prijs van het artikel terugbetaald, omdat het niet kan worden hersteld.

Als je nog vragen heeft over het annuleren van je bestelling, aarzel dan niet om ons te contacteren.
Waarom heb ik geen orderbevestiging of verzendnota gekregen?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een “orderbevestiging” via mail met alle informatie. Wij vragen je om jouw gegevens en leveradres te controleren.
Het is daarom zeer belangrijk om een correct mailadres aan ons door te geven.
Als je geen orderbevestigingsmail hebt ontvangen, controleert dan alstublieft jouw junk of spam mail.
Om zeker te zijn dat jouw orderbevestigingsmail niet in jouw spam/junk folder terecht is gekomen, dien je CustServ@myka.com/nl toe te voegen aan jouw lijst met mailadressen.

Je kunt jouw bestellingsstatus hier vinden: Order- en Verzendstatus Informatie.

ONZE PRODUCTEN

Hoe kan ik bekijken hoe mijn ketting eruit komt te zien?
Voor onze meest populaire modellen hebben we een naamvoorbeeld.
Klik hier om een voorbeeld te zien van onze Carrie en Cursieve en onze Monogram sieraden.
Welke kettinglengte moet ik kiezen?
Bekijk onze kettinglengte gids om te bepalen welke lengte je wenst.
Wird der Anhänger bei der Kettenlänge mit eingerechnet?
Die Kettenlänge schießt den Anhänger nicht mit ein. Bitte besuchen Sie unseren Kettenlängen- Guide um die richtige Kettenlänge auszuwählen.
Is de kettinglengte inclusief de hanger?
De kettinglengte is exclusief de lengte van de hanger.
Bekijk onze kettinglengte gids om de gewenste lengte te bepalen.
Hoe groot is de hanger of het naamplaatje?
De hoogte van de hanger is steeds vermeld bij de kettinginformatie op de product pagina.
De lengte van de hanger hangt af van de lengte van de inscriptie.
De gemiddelde grootte van een naamplaatje varieert tussen de 2 en 5 cm.
Voor kleine naamkettingen is de grootte van een gemiddelde naamplaat 2 tot 4 cm.
Voor alle andere sieraden kunt je de grootte van het product bekijken bij de informatiebox op iedere product pagina.
Wanneer moet ik dubbele dikte kiezen?
Voor namen die meer dan 8 tekens bevatten, raden wij aan om een bestelling te plaatsten met een hanger in dubbele dikte. Dit zorgt ervoor dat de hanger stabieler en duurzamer wordt.
Je kunt ook kiezen voor dubbele dikte bij kortere namen.
Hoe kan ik een Geboortesteen kristal of een diamant toevoegen aan mijn ketting?
Wij kunnen Swarovki kristallen of een diamant toevoegen aan de meeste producten.
Kijk gerust naar onze Geboortesteen en Diamant collecties.

Voor meer informatie of speciale verzoeken kun je ons steeds contacteren.
Waar plaatst u de Geboortesteen kristal of diamant op de hanger?
Normaal gesproken plaatsen wij de Geboortesteen kristal als volgt:
Bij namen die een letter “i” bevatten plaatsen wij de steen op de punt van de “i”.
Bij namen die geen “i” bevatten plaatsen wij de steen op de eerste letter van de naam, tenzij anders is aangegeven. 
Als je de plaatsing van de steen op een andere letter of ander teken wenst , vragen we om dit aan te geven in de opmerkingenbox in jouw winkelwagen, bij het plaatsen van jouw bestelling
Hoe kan ik namen met koppelteken zoals Anne-Marie of namen met 2 hoofdletters bestellen?
Namen met een koppelteken of 2 hoofdletters bevatten gewoonlijk meer dan 8 tekens. We raden aan om namen met een koppelteken of 2 hoofdletters in dubbel dik materiaal te bestellen om jouw ketting duurzamer te maken.
Je kunt hier onze collectie van dubbel dik materiaal bekijken.
Hoe kan ik een ketting bestellen met speciale tekens (nummers, leestekens)?
Wij kunnen de meeste speciale tekens maken zoals @, &, $, etc, ...
Je kunt alle special tekens ingeven bij het plaatsen van jouw bestelling. 

Gelieve ons te contacteren voor elk ander verzoek .
Kan ik mijn ketting bestellen in andere talen?
Neem hier een kijkje voor sieraden in aantal talen, zoals bijvoorbeeld in het Arabisch.

Je kunt ons contacteren voor elk ander verzoek.
Hoe kan ik mijn ringmaat opmeten?
Bekijk onze Ringmaat gids voor meer informatie.
Zijn jullie juwelen gemaakt van echte edele metalen?
Ja, al onze edele metalen worden gekocht van gecertificeerde leveranciers en worden gemarkeerd voor authenticiteit.
Wij gebruiken alleen 0,925 Sterling Zilver. Onze gouden juwelen zijn gemaakt van massief goud.
Zijn jullie juwelen nikkelvrij?
Alle producten van ons zijn 100% nikkelvrij, behalve onze witgouden producten.
Welke kettingtype komt er met mijn ketting of armband?
Het kettingtype dat bij de ketting geleverd wordt en in welke lengte de ketting verkrijgbaar is, staat aangegeven op de product pagina onder de informatietabel.
Hier is een lijst met de verschillende kettingen die wij gebruiken:

Voor onze kettingen

In Sterling Zilver 0.925, Geel goudkleur en Roos goudkleur bieden wij de volgende kettingen aan:
Box Ketting, Rollo Ketting, Kralen Ketting en Figaro Ketting.

In 14k Geel Goud bieden wij de volgende kettingen aan:
Twist Ketting, Box Ketting en Rollo Ketting

In 14k Wit Goud bieden wij de volgende ketting aan:
Box Ketting.

Voor onze kleur collectie items bieden wij een Sterling Zilveren over Metaal Rollo Ketting en een 18k Geel Goud over Metaal Rollo Ketting aan.

In aanvulling op deze kettingen bieden wij sommige items aan met een Gekleurde Satijnen Koord.

Voor onze armbanden

In Sterling Zilver 0.925, Geel goudkleur en Roos goudkleur bieden wij een Rollo ketting aan.

Wij hebben een variatie aan items met een Gekleurde Satijnen Koord, Gekleurde Leren Koord, Leren Wikkelkoord, Gekleurde Suede Leren Wikkelkoord.
Bieden jullie een kadoverpakking en een wenskaart aan?
Ja, je kunt een kadoverpakking en een wenskaart toevoegen in de kadoverpakking pagina of je kunt deze toevoegen in jouw winkelwagen.

MONOGRAMMEN

Hoe kan ik een monogram als voorbeeld bekijken?
Je kunt een voorbeeld zien van jouw monogram op onze voorbeeld pagina.
Kan ik een bestelling plaatsen van een monogram met meer of minder dan 3 letters?
Ja, jouw monogram hoeft niet te voldoen aan alleen 3 letters.
Je kunt ook kiezen voor 1 of 2 initialen voor jouw monogram.
Welke grootte monogrammen bieden jullie aan?
Wij bieden 1 verschillende grootte monogram kettingen aan, aangepast aan jouw persoonlijke voorkeur.
Zilveren Ketting met Monogram in Medium-grootte past iedere drager uitstekend.
Zijn er ook andere tekens beschikbaar in de aangepaste monogrammen, behalve de letters A t/m Z?
Wij kunnen een "&" teken toevoegen in de Monogram hangers. Op speciaal verzoek kunnen wij eveneens nummers en leestekens toevoegen. 
Het is echter aan te raden om bij jouw persoonlijk aangepaste ketting alleen initialen te gebruiken; dit omdat nummers en leestekens niet goed zichtbaar zijn op een monogram hanger.
Hoe bestel ik een monogram ketting/ armband/ oorbellen?
Een monogram is speciaal gestructureerd met de achternaam als groot initiaal in het midden van de hanger, aan de linkerzijde de eerste voornaam en aan de rechterzijde een tweede voornaam.

HEB JE NOG ANDERE VRAGEN?

Als jouw vraag niet voorkomt, neem dan gerust contact met ons op